Aangepaste viering 4 en 5 mei

Vanwege het corona-virus wordt er afgeweken van het protocol van de Dodenherdenking op 4 mei en Bevrijdingsdag op 5 mei.

De activiteiten rond 4 en 5 mei vinden dit jaar vooral vanuit huis plaats. Daarom vraagt het Nationaal Comité 4 en 5 mei aan heel Nederland om op 4 mei de vlag thuis de hele dag halfstok te hangen ter nagedachtenis van de oorlogsslachtoffers en op 5 mei de vlag uit te steken om de vrijheid uit te dragen en als eerbetoon aan hen die ons 75 jaar geleden hebben bevrijd.

De jaarlijks ceremonie op de begraafplaats gaat dit jaar niet door. Burgemeester Agnes Schaap legt op maandag 4 mei kransen bij de verschillende oorlogsmonumenten in onze gemeente samen met de voorzitters van de oranjeverenigingen en de kinderburgemeester. Dit gebeurt natuurlijk volgens de maatregelen en dus zonder publiek.

Foto’s van de herdenking in Wolfheze kunt u vinden op de fotopagina van deze site.

Een video van deze kransleggingen kunt u zien op:

Mede namens het bestuur,

Servi Orbons