Koningsdag 2022

Vlag en wimpel

• woensdag | 27 april 2022
  • Feestterrein, plein Van Mesdagweg

Op Koningsdag presenteren we een doorlopend programma, van 8:45 tot 21:00 uur. Wij zorgen ervoor dat er voldoende eten en drinken verkrijgbaar is, zodat je niet ‘halverwege’ naar huis hoeft.

8.00 uur: Klokgelui en de vlag uitsteken
De kerkklokken zorgen dat iedereen wakker wordt en weet: het is feest vandaag! Overal in het dorp wappert al snel de Nederlandse driekleur, natuurlijk met wimpel.

8.45 uur: Fietsversiertocht
Fietsversiertocht
Alle kinderen uit Wolfheze verzamelen zich aan de Balijeweg (school). Met versierde fietsen, steps, kinderwagens, skelters en bolderkarren gaan we achter de muziek aan. Zorg voor een goede bel of toeter zodat iedereen wakker wordt en weet dat je eraan komt!
De start van de rondgang door het dorp is om 9:00 uur.

We hopen veel bewoners van Wolfheze langs de route te mogen toezwaaien. Met veel toeschouwers wordt het een extra feestelijke optocht. We rijden de volgende straten door: Balijeweg – Wildforsterlaan – Macharislaan – Johan Stratiuslaan – Balijeweg – Heelsumseweg – Wolfhezerweg -Johannahoeveweg – Sara Mansveltweg – Albert Oltmansweg – Duitsekampweg – Lindeboomlaan – eindpunt: Van Mesdagweg.

10.00 uur: Opening
We hijsen de vlag op het feestterrein en zingen gezamenlijk het Wilhelmus. Hiermee worden de koningsdagactiviteiten op het plein voor de Oranjefeesttent aan de Van Mesdagweg gestart.

10.45 uur: Ochtendprogramma

Terug van weggeweest; het grootste podium van Wolfheze. Thema dit jaar is “The masked entertainer, sprookjes”. Ingewikkeld? Welnee! Wij zorgen ervoor dat jij – alleen of in een groep – kunt shinen op het grote podium in de feesttent. Zingen? Prima. Dansen of een andere act? Alleen of samen met vriendjes of vriendinnetjes. Het is helmaal aan jou/jullie.

Het thema is breed en mag je volledig zelf invullen. Kom in elk geval in je allermooiste, over-the-top en bling-bling-outfit. Zet heel Wolfheze op z’n kop met een spetterende show.

Een deskundige jury zal elk optreden van professioneel commentaar voorzien en beoordelen.

Meld je voor 11 april aan met het formulier dat je op school hebt gekregen, of klik hier.

13.00 – 16.00 uur: Matjesmarkt
Matjesmarkt
Een gezellige en traditionele markt met van alles wat, dit jaar weer op het plein aan de Van Mesdagweg. We willen jullie vragen er samen iets leuks van te maken. Kom allereerst in je mooiste, gekste of bijzonderste (oranje) verkleedoutfit dit jaar!

Verkoop spullen die je zelf niet meer gebruikt, zoals oud speelgoed, boeken, kleding die nog best te dragen is of zelfgemaakte cupcakes, kaarten of schilderijtjes.
Kortom alles kan je te koop aanbieden op de gezelligste markt van Wolfheze!

14.00 – 17.00 uur: Koningsschieten
Eén van de tradities van de Oranjevereniging is de schiettent. We gaan er van uit dat die dit jaar weer in volle glorie op het pleintje aan de Van Mesdagweg zal staan. Ga de uitdaging aan en probeer de winnaars van vorig jaar te verslaan en verover de titel.

Vanaf 12 jaar mag je meedoen in de categorie prins of prinses en vanaf 18 jaar in de categorie koning of koningin.

Een schietkaart kost €1 en daarvoor mag je 3 keer schieten.

14.00 – 16.30 uur: Middagprogramma, Skiën in Wolfheze
Skieën in Wolfheze
De wintersport is geweest en toch denk je er elke dag vol fijne herinneringen aan terug. Wat is er dan mooier om het in je eigen dorp nog een keer over te kunnen doen! Dat kan op de Wolfhezerpiste!

“Hoog van de berg”, “Blij dat ik glij” en “Krom van de slalom”, zomaar wat termen die op het middagprogramma dit jaar van toepassing kunnen zijn. Spelinzicht, teamwork, flexibiliteit, behendigheid en tactiek zijn de kwaliteiten die je moet hebben wil je het Wolfheze Ski Spel tot een goed einde kunnen brengen. Het parcours bestaat uit diverse hindernissen die foutloos en met de minste strafseconden, gepasseerd moeten worden.

Laat je verrassen en doe mee aan deze superleuke activiteit. Aanmelden kan op de dag zelf bij Jan van Oort of één van de andere aanwezige bestuursleden. Meedoen kan vanaf 12 jaar.

Spelregels:

• deelname per tweetal
  • 2 categorieën: tot 16 jaar en 16 plus
  • de snelste tijd (inclusief strafseconden)
  • bepaalt de winnaar

17.00 – 21.00 uur: Koninklijke-nazit
Omdat Koningsdag dit jaar midden in de week valt, is er geen Koningsbal, maar een relaxte nazit om de dag mee af te sluiten. De bar is open en we zorgen dat er wat lekkers te eten verkrijgbaar is. Om 21.00 uur sluiten we de bar zodat iedereen de volgende dag weer fris en helder op het werk kan verschijnen.